"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi (ja kaikesta voimastasi Mark.10:27) Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."(Matt.22:37-40)

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoan Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.(Joh.3:16)

Jeesus on Jumalan ainoa Poika ja Hän kuoli ristillä meidän syntiemme tähden sinun ja minun.Hän sovitti meidän syntimme. Jeesus oli puhdas.Hän oli synnitön ja siksi Jumalalle kelpaava. Jeesus kuoli että me eläisimme Hänen kauttaan. Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista ,Jeesus elää.

Sydän, voima, sielu ja mieli kuvaa koko ihmistä, ihmisen ajatuksia ja tekoja. Uskon elämän tulisi alkaa Jumalan rakastamisesta ja uskon kasvun tulisi tapahtua siten, että yhä syvällisemmin opit tuntemaan ja rakastamaan Jumalaa.

"Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." (Joh 14:21.)

ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni,( Gal 2:20.)