'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.' Raamattu on kokonaisuudessaan Jumalan sanaa. Siellä meille kerrotaan Jumalan luonne ja Hänen tahtonsa. Ja sinne on kirjoitettu elämänohjeita,jokaiseen tilanteeseen sopivia. Jumalan sana on kestävää ja pysyy ikuisesti. "Taivas ja katoavat,mutta minun sanani eivät katoa"(Matt.24:35)Raamattu on ikuinen totuus. Raamattu opettaa meille totuuden. Raamattu opettaa Isästä,Pojasta(Jeesuksesta Kristuksesta ja Pyhästä Hengestä.,näyttää meille mikä on oikein ja mikä väärin,kertoo menneisyydestämme ja tulevaisuudestamme,meistä itsestämme(oikean ihmiskuvan tunnistaminen).

Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. Mutta te, niin kuin olen teille sanonut, olette nähneet minut ettekä kuitenkaan usko. Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois. Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon.  Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet." (Joh.6:35-40)

Kun luemme Jumalan sanaa ja sovellamme sitä omaan elämäämme,alkaa elämämme muuttua. Raamattu auttaa meitä palaamaan takaisin Jumalan yhteyteen,oikealle tielle ja elämään Jumalan mielen mukaan. Tulemme askel askeleelta enemmän Jeesuksen kaltaisiksi.(Tämä ei tapahdu yhdessä hetkessä vaan on koko uskonelämän kestävä kasvuprosessi,vasta taivaaseen päästyämme meistä tulee täydellisiä,saamme lopulta kirkastetun ruumiin samanlaisen kun Jeesuksella nyt on. )Tärkeä askel kristittynä on tunnustaa Raamattu oman elämän ohjenuoraksi.

Tärkeää on lukea Raamattua päivittäin. Sisäinen ihmisemme tarvitsee myös ravintoa ja se on Jumalan sana.