Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä eikö hän jätä ne 99 muuta ja mene etsimään kadonnutta kunnes hän sen löytää. Samoin Jeesus tänä päivänä etsii kadonneita lampaitaan eli meitä ihmisiä ja kutsuu heitä sisään pelastuksen ovesta. Samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta,jotka eivät parannusta tarvitse. Tahi jos jollakin on naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa niistä yhden eikö hän sytytä lampun ja lakaise huonetta ja etsi visusti,kunnes hän löytää sen. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ysvättärensä ja naapurinnaiset ja sanoo: Iloitkaa minun kanssani ,sillä minä löysin rahan,jonka olin kadottanut.. Niin myös minä sanon teille,on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä,joka tekee parannuksen. (Matt.15:4,7-10)

 

Herra on minun paimeneni,ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään,virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa en minä mitään pahaa pelkäisi,sillä sinä olet minun kanssani,sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä,minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani,ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.(Psalmi 23)